.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان برترين توليدكننده فرآورده‌‎هاي دامي كشور

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گلستان گفت: اين استان رتبه‌ برتر توليدات فرآورده‌‎هاي دامي كشور را دارد.

رمضانعلي جعفري در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين‌المللي دام و طيور استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بيان اينكه گلستان در زمينه توليد شير در رتبه نهم كشور قرار دارد، اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 415 هزار و 164 هزار تن شير خام با نرخ رشد دو درصد نسبت به سال ماقبل از آن در سطح استان توليد كرده است.
وي همچنين تصريح كرد: در سال گذشته اين استان 24 هزار و 400 تن تخم مرغ قرار توليد كرد كه با توليد اين ميزان رتبه دهم را در سطح كشور به دست آورد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان توليد گوشت مرغ در استان را 110 هزار تن عنوان كرد و گفت: گلستان در زمينه توليد گوشت مرغ در رتبه ششم كشور قرار دارد‌.
جعفري ميزان جوجه‌ريزي در سال گذشته را 58 ميليون و 300 هزار قعطه عنوان كرد و گفت: اين ميزان جوجه‌ريزي در مقايسه با سال ماقبل از آن 39 درصد رشد داشته است‌.
وي با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده اين سازمان در راستاي طرح هدفمندي يارانه‌ها افزود: تامين سوخت يارانه‌اي به قيمت يك هزار و 500 ريال بين واحدهاي مرغداري و دامداري صنعتي در راستاي قيمت تمام شده و تامين نهادهاي يارانه‌دار شامل جو و گندم دامي به منظور كاهش قيمت تمام شده از مهمترين برنامه‌ها اين سازمان در طرح هدفمندي يارانه‌ها بوده است.
جعفري با اشاره به بسته‌هاي پيشنهادي اين سازمان به منظور كاهش مصرف انرژي و افزايش بهره‌وري گفت: طرح بهينه‌سازي سوخت در واحدهاي مرغداري از طريق تجهيز سيستم‌هاي گرمايشي اتوماسيون و عايق‌بندي، طرح بهينه‌سازي سوخت در واحدهاي گاوداري، طرح تامين تليسه داخلي و خارجي، جنين و مواد ژنتيكي، طرح دام سبك و جمع‌آوري اطلاعات و آمار واحدهاي صنعتي، نيمه‌صنعتي و سنتي و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و ترويجي در راستاي افزايش بهره‌وري از مهمترين طرح‌هاي اين بسته بوده است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان مهم‌ترين اقدامات انجام شده در اين راستا گفت: توزيع بيش از 15 هزار تن جو بين دامداران صنعتي و سنتي، مرغداران، كارحانجات توليد خوراك دام، توزيع گندم دامي به ميزان 33 هزار و 700 تن به صورت مرحله‌اي بين تمام واحدهاي توليدي استان، توزيع سوخت يارانه‌اي براساس سهميه تخصصي، جمع‌آوري اطلاعات آمار واحدهاي صنعتي مرغداري و دامداري استان و برگزاري جلسات متعدد با تشكل‌هاي و دستگاه‌هاي نظارتي براي كنترل قيمت‌هاي و افزايش بهره‌وري از مهم‌ترين اقدامات انجام شده بوده است.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.